Horeca
Marketing zapachowy to potężne narzędzie, które pomaga menedżerom hoteli i kurortów zwiększyć zadowolenie gości poprzez stworzenie odpowiedniej atmosfery.
W gościnności najważniejsze jest doświadczenie. Właściwa atmosfera, to pierwszy krok w tworzeniu wyjątkowych wrażeń gości, które rodzą trwałe wspomnienia. Dzięki zapachowi Twój hotel staje się czymś więcej niż tylko miejscem na pobyt. Staje się przeżyciem.
Zadbaj o trwałe wrażenia. Komunikuj się z Gośćmi na poziomie emocjonalnym, aby wzbudzić silną więź z Twoim miejscem.
Sprzedaż bezpośrednia
Odpowiednia aromatyzacja sprawi, że sklep zostanie zauważony, a każdy Klient dostanie sensoryczne zaproszenie, by do niego wejść.
Używanie zapachu ma znaczący i bezpośredni wpływ na rentowność sprzedaży detalicznej, a zatem powinno być kluczową częścią strategii marketingowej dla każdego przedstawiciela tej części rynku.
Przyjemny zapach, unoszący się w sklepach detalicznych, poprawia wrażenia Klientów powodując wydłużenie czasu przebywania w danym miejscu oraz zwiększenie chęci dokonania zakupu, gdyż każdy produkt staje się atrakcyjniejszy.
Używanie zapachu podświadomie łączy Twoją markę z Klientem, co zwiększa przywiązanie do niej oraz zachęca do wracania przy każdej okazji.
Instytucje finansowe
Osoby, które znajdują się w banku, najprawdopodobniej nie chcą tam być. Wchodząc w tę przestrzeń, często odczuwa się energię pośpieszną i niespokojną. Te negatywne doświadczenie jest silnie zakorzenione w umyśle każdego człowieka, dlatego w dobie narastającej konkurencji zmusiło to banki do poszukiwania innowacyjnych sposobów pozyskiwania i zatrzymywania Klientów.
Dobrze przemyślany zapach we wszystkich oddziałach banku, czy innych instytucjach finansowych, stworzy odprężającą atmosferę relaksu. To uspokoi zarówno zapracowanych kasjerów, bankierów, jak i klientów. Doświadczenia związane z bankowością będą zatem postrzegane jako mniej nudne i stresujące.
Używanie charakterystycznego zapachu w całej placówce oznacza, że Twoim zamiarem jest nadanie aury komfortu, relaksu i spokoju ducha. Pieniądze bardzo często są dla wielu osób źródłem stresu, dlatego Twoi Klienci będą podświadomie polegać nie tylko na personelu, który złagodzi napięcie w otoczeniu, ale także na atmosferze stworzonej za pomocą aromatu.
Korporacje
Odpowiedni zapach w miejscu pracy wzbudza pozytywne nastawienie i entuzjazm, co bezpośrednio przekłada się na lepszą wydajność pracowników. Jak powszechnie wiadomo, emocje i stan psychiczny determinują codzienną pracę personelu, ponieważ to właśnie one odpowiadają za nasze nastawienie do rozwiązywania powierzonych zadań.
Kiedy pracownicy czują się dobrze w miejscu, w którym pracują, osiągają dużo lepsze wyniki. Ponadto przyjemne zapachy powodują poprawę naszych zachowań społecznych, co przynosi wymierne korzyści, gdy pracujemy w biurze pełnym ludzi.
Odpowiednio przeprowadzony marketing zapachowy to także skuteczny sposób na wyróżnienie się w branży. Przestrzeń biurowa, wypełniona przyjemnym aromatem, pozwoli Ci wywrzeć najlepsze pierwsze wrażenie, gdy ważni Klienci przekroczą Twój próg.
Medycyna
Niezależnie od tego czy chodzi o pacjenta, czy o personel, ostry zapach środków chemicznych, specyficzny dla placówek medycznych, wzmaga poczucie stresu lub przywołuje negatywne doświadczenia.
Taki stan rzeczy ma bardzo niekorzystny wpływ na reputację placówki, satysfakcję pacjentów oraz liczbę ich ponownych wizyt.
Dlatego stworzenie odpowiedniej, pozytywnej atmosfery zapachowej jest kluczowe, aby dać pacjentom poczucie, że są w miejscu, które gwarantuje im bezpieczeństwo oraz najwyższą jakość w zakresie oferowanych usług.
Branża kosmetyczna
W branży kosmetycznej, w której często przenika się niezliczona ilość woni, nie zawsze przyjemnych, odpowiedni dobór kompozycji zapachowej jest niezwykle istotny.
Stworzona aura, maskując wszelkie nieprzyjemne zapachy, powinna sprawiać, że Twoi klienci choć na jakiś czas uciekną od codziennych problemów – i stresu z nimi związanego – w świat relaksu i ukojenia.
Zapach wzmacnia uczucie luksusu i przyjemności. Związek między zapachami, a emocjami jest na tyle silny, że posiada moc natychmiastowego poprawiania nastroju wśród ludzi.
Kreatorzy marek
Zapach przyciąga ludzi silniej niż jakikolwiek obraz czy dźwięk. Dzieje się tak, ponieważ jest on powiązany z tą częścią mózgu, która w sposób niezależny od nas przetwarza emocje, uczenie się i pamięć.
Odczuwany aromat przechodzi przez system węchowy bezpośrednio do mózgu, wyzwalając wspomnienia i emocje szybciej niż wzrok i słuch, co w efekcie sprawia, że jest blisko 100 razy bardziej prawdopodobne, że zapamiętasz coś, co czujesz, niż coś, co widzisz, słyszysz lub dotykasz.
Właściciele marek wykorzystują ten fakt, tworząc olfaktoryczne logo dla swojej firmy. Logo zapachowe, to niestandardowy zapach, który marka tworzy, aby uosabiać jej wyjątkowe cechy. Po wielokrotnych kontaktach z logo węchowym zapach staje się silnie kojarzony z tą marką lub konkretnym produktem, co znacznie poprawia jego pozytywny odbiór wśród konsumentów, torując drogę do nawiązania korzystnych relacji biznesowych.
Fitness, Wellness & SPA
Niezależnie od tego czy chcesz stworzyć atmosferę pobudzającą do ćwiczeń w siłowni, czy atmosferę wywołującą poczucie relaksu w SPA, czynnikiem, od któego zależy powodzenie, jest odpowiednio dobrany zapach.
Każde miejsce, należące do tej branży, stara się tworzyć nastrój w nim panujący, za pomocą muzyki lub wystroju, zupełnie zapominając o najczulszym ze zmysłów, jakim jest węch. A to właśnie odczuwany zapach może sprawić, że zyskamy dodatkową energię i motywację do wysiłku, bądź wywoła u nas silne uczucie redukcji stresu i wprowadzenia w błogi stan relaksu.
Spotęgowanie pozytywnych doznań wśród klientów sprawi, że każda wizyta będzie postrzegana przez nich w kategorii niesamowitego doznania, które będzie nakłaniało ich do regularnych powrotów w celu jego powtórzenia.
Rozrywka
Wyniki branży rozrywkowej zależą głównie od bieżących nastrojów swych klientów. Dlatego każda przestrzeń, która pozwala gościom na aktywny udział w jakiejkolwiek czynności związanej z rozrywką, skorzysta na stymulacji ekscytacji i uczucia adrenaliny, poprzez właściwie zastosowany marketing zapachowy.
Klient przebywający w pozytywnej atmosferze, sprzyjającej utrzymywaniu dobrego nastroju, jest stale zachęcany do podejmowania działań. A dzięki silnej więzi między odczuwanym zapachem, a pozytywnymi doznaniami, będzie chciał wracać do miejsca, z którym je powiąże.
Dobrze zaplanowany marketing zapachowy zawsze generuje efekt win-win, czyli zadowolenie klientów znajdujące odzwierciedlenie w generowanych zyskach.
Wydarzenia okolicznościowe
Zapach ma niebywałą moc przekształcenia dowolnego wydarzenia lub specjalnej okazji w iście niezapomniane przeżycie. Od wszelkich imprez rodzinnych, firmowych, po wystawy w galeriach sztuki, targi i bankiety, zapach może przyciągnąć uwagę odbiorców jak żadne inne medium.
Dzięki stworzeniu odpowiedniej dla okazji atmosfery zapachowej, wydarzenie bardzo pozytywnie wpisuje się w pamięć, jednocześnie potęgując bieżące doznania uczestniczących w nim osób. Wypełnienie przestrzeni przyjemnym zapachem decyduje o różnicy między „tylko kolejnym wydarzeniem”, a tym, którego odwiedzający nigdy nie zapomną.
Wywołanie pozytywnych wrażeń podczas uczestnictwa w evencie jest głównym zadaniem każdego organizatora. Dlatego przyjazna aura sprzyjająca wydzielaniu hormonów szczęścia może okazać się kluczowa w uzyskaniu pożądanego efektu.